Z empatią towarzyszymy pacjentowi
– Jak bardzo zaopiekowani pacjenci by się nie czuli w trakcie terapii, szpital onkologiczny już zawsze będzie się im kojarzył ze złą diagnozą, wymagającym leczeniem, trudnymi, wręcz granicznymi doświadczeniami. I to jest zrozumiałe. Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy budować takiego bezpiecznego środowiska – nie tylko dla pacjentów, ale też dla personelu medycznego. W moim odczuciu ważne jest tworzenie zdrowych relacji na linii personel-pacjent, ale też personel – personel. To pomaga wszystkim w znalezieniu się w trudnej sytuacji zdrowotnej: nie tylko pacjentom w obliczu choroby, ale również personelowi w obliczu stresu, z jakim na co dzień muszą się mierzyć – mówi Adrian Sikorski, dyrektor ZCO w wywiadzie dla Vox Medici, pisma Okręgowej Izby Lekarskiej w Szczecinie. W rozmowie także o empatii w onkologii, podejściu do pacjenta i o naszej kampanii WSPARCIE DAJĘ SIŁĘ – cały wywiad dostępny jest na stronie https://tiny.pl/7bc5n7-7