Zgodnie z zapisem Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta w celu ochrony praw pacjenta ustanowiono Rzecznika Praw Pacjenta, który jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjentów określonych w niniejszej ustawie oraz w przepisach odrębnych.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta,
adres: Młynarska 46 Warszawa 01-171
e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia:
0-800-190-590 (pn. – pt. w godz. 9.00 – 18.00)
W Zachodniopomorskim Centrum Onkologii każdy pacjent lub jego rodzina może skorzystać z pomocy Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta dostępny jest dla pacjentów oraz ich rodzin w sprawach skarg i wniosków
w każdą środę w godzinach: 9.00 – 11.00
w budynku administracji, pokój 018
W przypadku wątpliwości czy doszło do naruszenia Państwa fundamentalnych praw w trakcie realizacji procesu leczniczego w Zachodniopomorskim Centrum Onkologii prosimy o kontakt.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta chętnie udzieli Państwu pomocy oraz wszelkich odpowiedzi.
Jeśli macie Państwo jakiekolwiek uwagi, spostrzeżenia czy chcieliby Państwo podzielić się z nami swoimi pozytywnymi opiniami prosimy także o taką informację.
Kontakt:
Budynek Administracji pokój nr. 014
tel: 91 42 51 423
e-mail: tkosinski@onkologia.szczecin.pl
Do zadań Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta należy :
- przyjmowanie skarg i wniosków od pacjentów w czasie godzin urzędowania,
- przyjmowanie oraz rejestrowanie skarg i wniosków składanych przez pacjentów
u Dyrektora, Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa oraz pochodzących z oddziałów szpitalnych, poradni i pracowni diagnostycznych, - przekazywanie odpowiedzi na skargi złożone na temat naruszenia praw pacjenta,
- przygotowywanie półrocznej analizy zarejestrowanych skarg i wniosków pacjentów i przedstawianie ich w formie pisemnej Dyrektorowi Szpitala oraz Komitetowi ds. jakości w celu podjęcia ewentualnych działań zapobiegawczych,
- analizowanie raz w roku wyników ankiety badania satysfakcji pacjentów w zakresie przestrzegania praw pacjenta,
- prowadzenie działań mających na celu upowszechnianie praw pacjenta wśród pacjentów i personelu szpitala.
Uwaga:
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta nie jest uprawniony do rozstrzygania w sprawie błędów medycznych fachowego personelu medycznego oraz udzielania porad prawnych.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizacji pacjentów onkologicznych i przedstawicieli ich środowisk Rzecznik Praw Pacjenta, wyznaczył do kontaktu pracowników Biura, którzy pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 (prefiks 2) będą wspierać pacjentów z chorobami onkologicznymi.